vineri, 15 noiembrie 2013

Anevoie poate fi găsit un domeniu  începem prin a ne referi la publicitatea pe micul ecran ─ mai vinovat în raport cu degradarea limbii române, semn limpede că goana după câștiguri obținute rapid este o veritabilă junglă, în care oamenii cu carte însușită temeinic sunt extrem de rari, dacă nu cumva chiar de negăsit. Trist și foarte îngrijorător!
Cea propusă mai sus este o temă majoră, deoarece impactul mesajelor transmise, zilnic, pe micile ecrane, cu o insistență aiuritoare, este foarte mare, prin urmare, inclusiv aportul dat la ruinarea limbii române este menit a ne da fiori. Nu e nici umbră de exagerare în afirmația precedentă, de vreme ce  ─  de aproape un sfert de secol  mai toată lumea dă din umeri, după principiul letal "merge și așa", iar limba noastră națională a ajuns să fie în imens de mare suferință, situație de netolerat, după opinia noastră.
Exemple sunt cu zecile. Ne oprim, acum, la numai unul, ce denotă incultura crasă a persoanelor care au  un rol decisiv în aprobarea materialului finit, imediat după aceea fiind difuzat respectivul spot publicitar.
A rosti nivèa este aberant, întrucât adjectivul latin, care înseamnă precum zăpada, de zăpadă, poartă accentul după cum urmează: nìveus, nìvea, nìveum.   
Reinventăm limba latină?
Vom reveni cu alte exemplificări.
Totuși, o întrebare legitimă o adresăm concernului de produse cosmetice (unul din cele mai mari, mai puternice din lume) care comercializează produsele din gama de mare tradiție NÌVEA. Să fie importantă numai grafica sau realizarea vizuală a mesajului? Evident, NU. Și atunci? Revenim negreșit, subiectul având maximă însemnătate.
          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu